La part legal.
La UE va establir un període durant el qual s'havien d'aplicar tots els canvis legals i tècnics. La 1a llei del WLTP es va crear per començar a introduir aquests canvis.
Ara, el següent pas cap a la consolidació del WLTP a Europa és la 2a llei del WLTP, que modifica la Directiva 2007/46/CE de Parlament Europeu i el Reglament (CE) 692/2008 de la Comissió i el Reglament (UE ) 2017/1151 de la Comissió de Consell.
La 2a llei de l'WLTP entra en vigor l'01.01.19 per als nous vehicles i el 01.09.2019 per a tots els vehicles. Inclou la regulació de nous conceptes tècnics i actualitzacions per a l'assaig, com les emissions en condicions reals de conducció (RDE), l'assaig d'evaporació (EVAP), la conformitat en circulació (ISC) i el monitoratge de l'consum de combustible (FCM) , que s'expliquen tots en aquest document, així com una altra informació rellevant sobre el que implica el WLTP.